Blogs » Other » کفپوش لمینت شیراز در مقابل وینیل: نحوه انتخاب

کفپوش لمینت شیراز در مقابل وینیل: نحوه انتخاب

  • کفپوش لمینت شیراز در مقابل وینیل: نحوه انتخاب

    اگر برای هر اتاقی در خانه خود بین کفپوش شیراز و وینیل تصمیم می گیرید، در اینجا چیزی است که باید بدانید.

    طبق آمار Statista، تقریباً 29 درصد از سهم بازار کفپوش در سال 2020 را به خود اختصاص داده است، کفپوش وینیل ارتجاعی محبوبیت خود را افزایش داده است تا لمینت را با 12.5 درصد سهم به مراتب پشت سر بگذارد.

    اوضاع همیشه اینطور نبود. ورقه ورقه در گذشته مواد محبوب تری برای کفپوش ها بود و میلیون ها صاحب خانه هنوز آن را به جای وینیل انتخاب می کنند. کفپوش‌های لمینت در شیراز و تخته‌های وینیل در واقع پسر عموی خود هستند: آنها تقریباً همزمان با جایگزین‌های کم‌هزینه برای چوب‌های سخت، کاشی و سایر مواد سنتی کفپوش به بازار آمریکای شمالی معرفی شدند.

    وینیل و ورقه ورقه شبیه یکدیگر هستند و قیمت آنها تقریباً یکسان است. اما اگر می‌خواهید بین آنها تصمیم بگیرید، تفاوت‌های کلیدی وجود دارد که باید بدانید.

     

    کفپوش لمینت در شیراز چیست؟

    شرکت سوئدی Perstorp اولین شرکتی بود که لمینت در شیراز پلاستیکی را در کفپوش ها وارد کرد و Pergo را در سال 1984 به بازار اروپا و در اواسط دهه 1990 به آمریکای شمالی معرفی کرد. محبوبیت آن در آمریکای شمالی بدون شک به دلیل اصل و نسب طراحی اروپایی آن بود. اما امروزه بسیاری از شرکت های دیگر به تولید و فروش پارکت لمینت در شیراز می پردازند.

    تخته های کفپوش لمینت دارای چهار لایه هستند: پشتی وینیل. یک هسته ساخته شده از تخته فیبر با چگالی متوسط (MDF) یا تخته فیبر با چگالی بالا (HDF). یک لایه طراحی که دارای الگوی عکاسی از چوب یا مواد طبیعی دیگر است. و یک لایه سایش بادوام و شفاف.

    هسته در تخته های کفپوش لمینت با یک زبانه و شیار آسیاب شده است که به نصاب اجازه می دهد تخته ها را به هم بچسبانند و کف را بدون اتصال فیزیکی روی کف زیرین معلق بگذارند. این یک کف شناور ایجاد می کند.

     

    کفپوش وینیل در شیراز چیست؟

    برای سال‌ها، کاشی‌های کامپوزیت وینیل (VCT) و ورق وینیل تنها اشکال کفپوش وینیل موجود بودند. هر دو هنوز هستند. با این حال، در دهه 1970، تولیدکنندگان با معرفی کاشی‌های وینیل لوکس (LVT) و تخته‌های وینیل لوکس (LVP)، که شباهت‌های بیشتری با کفپوش‌های لمینت داشتند، بازار کفپوش‌های وینیل را متحول کردند.

    مانند تخته های لمینت، LVT و LVP به صورت لایه ای ساخته می شوند. از بالا به پایین: یک لایه سایش عملکردی که یک لایه طراحی را می پوشاند، به دنبال آن یک هسته و در نهایت یک پشتیبان. هسته های اولیه از وینیل ساخته می شدند، اما هسته های امروزی ممکن است از کامپوزیت پلیمر چوب (WPC) یا کامپوزیت پلیمر سنگ (SPC) ساخته شوند. هر دو استحکام و مقاومت در برابر رطوبت را افزایش می دهند.

    کفپوش وینیل را می توان به کف زیرین چسب زد. اما محبوب ترین گونه ها دارای زبانه ها و شیارهای به هم پیوسته هستند و مانند تخته های لمینت در شیراز نصب می شوند تا یک کف شناور ایجاد کنند.

    کفپوش لمینت شیراز در مقابل وینیل: چقدر شبیه هم هستند؟

    در حین نصب و پس از آن، تشخیص تفاوت بین کفپوش لمینت و وینیل کاشی یا تخته دشوار است زیرا:

    روش های نصب مشابه است.

    تخته های لمینت در شیراز و وینیل هر دو دارای تصاویر واقعی از چوب، سنگ و سایر مواد طبیعی هستند و این تصاویر به طور فزاینده ای متقاعد کننده می شوند.

    کفپوش لمینت و وینیل تقریباً یکسان است، از 1 دلار در هر فوت مربع برای محصولات اساسی و 6 دلار در هر فوت مربع برای محصولات با کیفیت بالا. میانگین هزینه هر فوت مربع 3 دلار است.

    هر دو گزینه‌های کف‌پوش مقاوم در برابر لکه و نگهداری کم هستند و فقط به تمیز کردن و جاروبرقی گاه به گاه نیاز دارند.

    تخته های لمینت در شیراز و وینیل گرما را به خوبی هدایت می کنند و برای کف های تابشی توصیه می شوند.

    هر دو طول عمر مشابهی دارند و به راحتی بین 10 تا 25 سال دوام می آورند.

    کفپوش لمینت و تخته وینیل با کیفیت بالا می تواند ارزش فروش مجدد خانه را افزایش دهد، اگرچه این را نمی توان در مورد محصولات ضعیف تر گفت.

    کفپوش لمینت در مقابل وینیل: تفاوت آنها چگونه است؟

    تخته های لمینت در شیراز و وینیل دارای طراحی پلاستیکی و لایه های سایش هستند. اما تخته های وینیل نیز دارای هسته های پلاستیکی هستند، در حالی که هسته های لمینت از کامپوزیت های چوبی ساخته می شوند. این یکی از مهم ترین تفاوت های بین محصولات است.

    تخته ها و کاشی های وینیل ضد آب هستند، به خصوص محصولات اخیر WPC و SPC. هسته های لمینت در شیراز در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند. تخته ها می توانند منقبض یا متورم شوند و گاهی اوقات در رطوبت به خصوص کم شکاف ایجاد می کنند.

    لمینت فقط به صورت تخته قفل کلیکی موجود است. کفپوش وینیل در قالب های بیشتری از جمله کفپوش VCT و ورق عرضه می شود. کفپوش وینیل نیز در طیف وسیع تری از طرح ها موجود است.

    کفپوش لمینت در شیراز دارای یک سطح صاف و صاف است که بیشتر شبیه به چوب سخت است تا وینیل، که اغلب دارای سطح بافتی است که باعث می شود مصنوعی به نظر برسد.

     

    چه زمانی لمینت در شیراز انتخاب بهتری است؟

    اگرچه اساساً پلاستیکی است، اما سطح کفپوش لمینت در شیراز شبیه چوب است، و آن را به یک جایگزین عالی ارزان قیمت برای صاحب خانه‌هایی تبدیل می‌کند که می‌خواهند ظاهری چوبی سخت و بدون شکستگی داشته باشند.

    لمینت در اتاق های نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های خانه که نسبتاً خشک هستند، بهترین عملکرد را دارد.

    کفپوش های لمینت نسبت به وینیل برای صاحبان خانه های دوستدار محیط زیست مزیت اندکی دارد. برندهای برتر اغلب با مواد بازیافتی تولید می شوند و هسته چوبی لمینت در محل های دفن زباله تجزیه می شود.

    هنگامی که لمینت با یک لایه زیرین مناسب نصب می شود، راحت تر و بی صداتر از وینیل است. به همین دلیل در اتاق خواب ها و قسمت های نشیمن عالی است.

    چه زمانی وینیل در شیراز انتخاب بهتری است؟

    وینیل در دوام چیزی را که در ظاهر اصیل فاقد آن است جبران می کند.

    به دلیل مقاومت بالای آن در برابر رطوبت، کف‌پوش‌های وینیل تخته‌ای را می‌توان در جایی که لمینت‌ها نمی‌توانند نصب کرد، از جمله زیرزمین، حمام، اتاق‌های لباس‌شویی و اتاق‌های گلخانه.

    سطح کفپوش وینیل دارای قدرت بیشتری است و باعث می شود حیوانات خانگی راحت تر حرکت کنند. این امر به همراه مقاومت برتر آن در برابر لکه های ناشی از تصادفات، آن را به انتخاب بهتری برای خانه هایی با حیوانات خانگی تبدیل می کند.

    بر خلاف لمینت در شیراز که باید با اره بریده شود، وینیل را می توان با چاقو برش داد. برای کسانی که DIYer می کنند، نصب آسان تر محصول است.

    از آنجایی که در طیف گسترده‌تری از طرح‌ها موجود است، کفپوش وینیل اغلب انتخاب بهتری برای صاحبان خانه است که سعی می‌کنند با دکوراسیون موجود مطابقت داشته باشند یا یک بیانیه طراحی ایجاد کنند.